چند راهکار هوشمندانه روی وبسایت هتل جهت افزایش انگیزه رزرو اتاق توسط بازدید کنندگان

 

سه راهکار هوشمندانه برای افزایش رزور اتاق روی وب سایت هتل 

 

 به نظر شما کدام راهکارها برای افزایش رزرو آنلاین هوشمندانه ‏تر هستند؟ آیا می ‏دانستید وب سایت هتل‏ ها می ‏تواند یک رابط مستقیم بین هتل و مشتریانش باشد؟ طی سال‏ های اخیر، بازاریابی محتوایی، اولویت اول فعالیت‏ های مدیران بازاریابی بزرگترین هتل‏ های دنیا بوده است. شما می ‏توانید با سه راهکار هوشمندانه در این مقاله، بازدیدکنندگان را به رزرو مستقیم اتاق روی وب سایت هتل ترغیب کنید.

 

امروزه شما می‏توانید با ارائه ‏ی یک وب سایت هتلی یکپارچه، جذاب و پرمحتوا خدمات جدید خودتان، از جمله رزرو آنلاین اتاق و سایر خدمات اقامتی و پذیرایی را در عرصه رقابت قرار دهید. اما چگونه در این مسیر می‏ توان موفق شد؟

برخلاف اعتقاد بسیاری از متخصصان درزمینه طراحی وب سایت‏ها و تجربه مشتری، ارائه اطلاعات زیاد روی وب سایت هتل‏ها نه تنها به موفقیت آن کمکی نمی‏ کند ، بلکه باعث ضعف آن شده و ممکن است مشتریان اضافه بار اطلاعاتی را تجربه کنند. ( اضافه بار اطلاعاتی زمانی رخ می ‏دهد که مقدار اطلاعات وارد شده به مغز بیشتر از توانایی آن برای پردازش مطالب باشد.) ما در این مقاله پیش نیازهای مهم طراحی وبسایت را، برای مدیران بازاریابی، مشاوران تبلیغاتی و طراحان وبسایت ‏های هتلی مطرح کرده‏ ایم. اما قبل از مطرح کردن این پیش نیازها، نگاهی کوتاه به انتظارات یک کاربر از وب سایت هتل خواهیم داشت.

 

انتظارات کاربران، دغدغه اصلی طراحان وب سایت

کیفیت بصری و محتوایی وب سایت، تأثیر چشم‏گیری بر انتخاب هتل و رزرو آنلاین اتاق توسط مهمانان هتل دارد و می ‏تواند یکی از روش ‏های ارزیابی مشتریان باشد. از این رو ، ارائه انواع محتواهای متنی و تصویری، اهمیتی دوچندان برای طراحان سایت دارد. درنتیجه تولید محتوای هر سایت، که همیشه دغدغه خاطر مدیران هتل‏ ها بوده، یک عامل جذب مهم است که می ‏تواند باعث ارتقای کمی فروش و کیفی خدمات باشد.

طراحان وب سایت ‏ها می‏ توانند با استفاده از انواع مختلفی از اطلاعات، مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار دهند.

تصویر، مهمترین عامل رزرو آنلاین اتاق

 

 راهکار اول :

از تصویرهای پیچیده استفاده نکنید، زیرا می ‏تواند یک تجربه ‏ی ناخوشایند برای بازدیدکننده ایجاد کند. این پیچیدگی می ‏تواند شامل گرافیک یا بلندی متنی باشد که برای اثربخشی انتقال اطلاعات به کاربران استفاده شده است. جنبه‏ های مختلف طراحی وب سایت مانند امکان رزرو آنلاین، امکانات هتل، اطلاعات تماس و موقعیت جغرافیایی هتل و همچنین مدیریت وب سایت، برای بیننده بسیار مهم است.

 

 راهکار دوم:

تصویرهای مربوط به مراکز گردشگری منطقه و یا شهر خودتان از قبیل آثار تاریخی، موزه ‏ها و ... در وب سایت هتل، می ‏تواند عاملی مؤثر برای جذب مهمان و رزرو آنلاین اتاق باشد. عکس‏ ها به مشتریان در تجسم مقصد های خاص کمک می‏ کنند، همچنین استفاده از محتوا و اطلاعات متنی، نقش عکس ‏ها را در تقویت تجسم مشتریان از تصویر یک مقصد گردشگری برجسته می‏کند؛ در نتیجه ارائه‏ ی محتوای تصویری و متنی مناسب از مراکز مختلف گردشگری در وب سایت هتل ، خود از عوامل جذب مهمانان و افزایش رزرو اتاق است.

 

با توجه به اینکه عکس ‏های جذاب و سرگرم کننده خود عاملی برای خارج کردن سایت از فضای کسالت ‏آور است، هرگز از عکس ‏های تکراری و کلیشه‏ ای استفاده نکنید. از عکس ‏ها با اندازه و کیفیت متناسب برای جذابیت بیشتر که موجب لذت بازدیدکنندگان سایت می ‏شود استفاده کنید.

.

 

محتوای متنی کوتاه، رزرو بیشتر

 

راهکار سوم:

از متن‏ های طولانی برای توضیح عکس ‏هایتان استفاده نکنید. برخلاف آنچه تصور می‏ کنیم، وقتی متن های طولانی کنار عکس مقصد باشد، تأثیر مثبت بر تصویر ذهنی مهمان نمی‏ گذارد، بلکه وقتی عکس ‏ها تنها ویژگی موجود در وب سایت باشد، تأثیر قابل توجهی در تصویر ذهنی بازدیدکننده ایجاد می‏کند.

در واقع، محتوای متنی به تنهایی نقش بسزایی در درک بهتر اطلاعات منتشر شده دارد، اما اگر همین محتوای متنی کوتاه باشد و با یک عکس مرتبط همراه شود، اطلاعات بیشتری را در ذهن کاربران ثبت می‏ کند. در نتیجه، کاربران ممکن است بیشتر عناصر جذاب یک وب سایت، مثل عکس‏ های رنگارنگ جذبشان کند؛ نه پاراگراف‏ های طولانی که برای درک ، نیاز به تمرکز بیشتری دارند.

پژوهش‏ ها نشان داده است که، کاربران هنگام بازدید از وب سایت، عکس ‏های بیشتری را در مقایسه با متن ‏های طولانی نگاه می ‏کردند و لذت بیشتری می ‏بردند. در نتیجه افزایش تعداد عکس ‏های وب سایت، می‏ تواند لذت بیشتری را برای کاربر داشته باشد. علاوه بر این، ترکیب تعدادی از عکس ‏ها به همراه توضیحات متناسب و مرتبط بر این لذت تأثیرگذار است.

نکته ‏ای که باید به آن توجه کرد، اینجاست که لذت بردن در انتخاب هتل تأثیرگذار است و می ‏تواند مراجعه یا رزرو آنلاین اتاق را به همراه داشته باشد. تجربه نشان داده که کاربران مقادیر بیشتر محتوای تصویری و محتوای متنی کمتر را ترجیح می ‏دهند.

 

اشتباهی که می‏تواند شما را در عرصه فروش آنلاین ، کمرنگ کند!!

 

یکی از اشتباهات رایج در طراحی وب سایت جهت جذب بیشتر بازدید کننده یا مهمان، قرار دادن تصویرهای رویایی و دور از فضای واقعی بر روی وب سایت هتل است. گاهی ممکن است طراح وب سایت هتل یا مدیر بازاریابی بر این عقیده باشند که، ارائه تصویرهایی با ویرایش ‏های بیش از حد یا رویایی از هتل می‏ تواند باعث جذب بیشتر مهمان و افزایش رزرو آنلاین اتاق شود. شاید در ظاهر ایده‏ ای کاربردی باشد، زیرا ممکن است هر شخصی که قصد سفر دارد، بخواهد چند روز مسافرت خود را در محیطی با همان ویژگی‏ها اما با قیمت مناسب بگذراند.

اما واقعیت این است که این ترفند به اعتبار هتل و وب سایت شما ضربه خواهد زد. وقتی مهمان با تصویرهای ذهنی غیرواقعی که شما برایش ایجاد کردید مواجه شود، و متوجه شود اتاقی که رزرو کرده است ، در واقعیت تفاوت زیادی با تصویرهای ارائه شده دارد، احتمالا هرگز به هتل شما باز نخواهد گشت.

پس این نکته ‏ی بسیار مهم را همیشه به خاطر داشته باشید، تصویرهایی که ارائه می کنید تفاوت زیادی با واقعیت نداشته باشند.

 

سخن آخر

 

بنابر آنچه گفتیم، لذت بردن از وب سایت‏ ها، انگیزه‏ ی رزرو آنلاین اتاق را افزایش می‏ دهد. بنابراین مهم است که کاربر وب سایت تجربه ‏ای لذت بخش داشته باشد.

مهمترین مؤلفه‏ ی لذت بین افراد، تصویر است. هرچه تعداد عکس‏ ها بیشتر باشد، این لذت بیشتر است. اگرچه تعداد بهینه ‏ای برای تصویر مشخص نشده، اما پیشنهاد می‏ کنیم که حداقل از 33 تصویر و کمترین متن توصیفی در طراحی وب سایت هتل استفاده کنید تا حداکثر لذت تصویری ایجاد شود.

نهایتا می ‏توان نتیجه گرفت یک وب سایت غنی، جذاب و با قابلیت ‏های فراوان مهمان را به رزرو آنلاین اتاق از طریق وب سایت هتل ترغیب می‏کند، که به تبع آن مراجعه به سایت‏ ها و سامانه‏ های واسطه به حداقل خواهد رسید.

مشاهده مقالات دیگر

about Harris NewTech
شرکت مهندسی فن آوری های نوین هریس با بیش از ۲ دهه تجربه در زمینه سیستم جامع نرم افزاری هتل داری و تحت پوشش داشتن بیش از 700 هتل و مرکز اقامتی در سطح کشور در حال حاضر یکی از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت های صاحب نام در این زمینه می باشد . سیستم جامع نرم افزاری هریس با 22 زیر سیستم در دو بخشFront Office و Back Office و ارتباط کامل درون و بین سیستمی و برخورداری از محیط کاربرپسند (User Friendly ) توانسته جایگاه ویژه ای را در صنعت هتل داری در بخش های خصوصی و دولتی برای خود رقم زند